tiistai 21. lokakuuta 2014

Vain siksi, että olen minä

Kuva: L.Pussinen

"Vain siksi, että olen minä" - haaste on Vaasan alueen bloggareiden yhteinen tempaus kiusaamista vastaan. Tänään 21.10. alueen blogeista löydät erilaisia tarinoita tästä tärkeästä aiheesta - sinua lukijani pyydän jakamaan ainakin yhden osallistuvan blogin haastetekstin. Puhutaan kiusaamisesta, välitetään ja puututaan yhdessä!

KlikKlik tästä, niin pääset lukemaan lisää blogeja jotka mukana haasteessa!





Taas aamu. Taas lähdettävä kouluun. Taas ne odottaa mua siellä portilla. Tai koulun eteisessä. 

Voi ei, järkyttävä kraateri leuassa. Voi ei, ja otsassa useampi. Voi ei, lempipaita on pesussa!

Miksi oon ainoo jolla on finnejä? Miksi oon ainoo tyttö jolla on akne? Miksi oon ainoo tyttö joka on "saanut" pienet rinnat?

Pakko mennä kouluun vaikka ne odotaa siellä. Pakko mennä kouluun vaikka onkin naama täynnä finnejä. Pakko mennä kouluun vaikka rintavarustus ei tyydytäkään.

Sydän hakkaa rinnassa ja koulun porttien lähestyessä tekisi mieli kääntyäkin kotiin takaisin. Mennä kotiin ja hautautua peiton alle. Itkeä. Herätä vasta kun maailma hyväksyisi rupisetkin.

Huh, niitä ei näy portilla. Äkkiä tennarit veke jalasta. Ja naulakkoa kohti..."Moi!!! Kiva nähdä, katoiks eilen South Parkin?, Oliks meillä bilsaa eka? "








Tämä oli pintaraapaisu koulupäivästäni kasiluokkalaisena. Onnekseni minulla on aina ollut ystäviä, niitä joiden joukkoon olen kelvannut rupisena ja pieni rintaisenakin. Kiusatuksi joutuminen ei tarkoita aina kaikkien kohdalla sitä, että koko luokka ja koulu hylkää sinut ja pitää sinua hylkiönä. 
Joskus riittää kun koulussa on vain SE Yksi. Se yksi jonka sanat lyövät sinut maahan kerta toisensa jälkeen. Se yksi, jonka vuoksi keräilet itsetuntosipalasia koulun käytävän lattialta. Onneksi ystäväni keräsivät niitä kanssani. Kiitos teille! <3 



Kuva: T.Pussinen



" ...niin kauheasti pelkään mörön mörinää
kun hämärässä olen ihan ilman ystävää.
Siis lohdutathan minua, jos olet kiltti peikko,
on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko."

Tove Jansson

























11 kommenttia:

  1. Aina ei tarvita mitään erilaista, että joutuu kiusatuksi.

    Halauksia!

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos kun luit tarinani. :)

      Pintaa syvemmälle ei ollut halukkuutta mennä. Unholaan joutaa tuokin aika! Etiäpäin!

      Poista
  3. Nämä on näitä juttuja, jotka olen osaltani sulkenut lukitun "oven" taakse. En halua enää miettiä ja muistella, koska minusta kasvoi ehkä piirun verran vahvempi niiden ansiosta. �� Ja sinusta, Jonna, kasvoi kaunis. Terkuin Maarit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maarit :) <3
      Ei näitä asioita kovin mielellään muistelekaan.
      Oon samaa mieltä sun kanssa tuosta, että meistä on kouliintunut vahvempia ihmisiä ja ehkäpä nämä kiusaajat miettivät edes joskus mitä tulikaan tehtyä silloin joskus.
      Näin ihan real life-tilanteissa, tiedän että itselläni on asiat paaaaljon paremmin kuin monilla noilla nuoruuden haamuillani.

      Poista
  4. Meidän koulu oli villi länsi. Sitä halusi vain olla näkymätön ettei joudu seuraavaksi kiusatuksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellinen villi länsi mini koossa :/ Ehkäpä liiankin monta pahis cowboyta vs. kiltit lehmitytöt.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...